HEDEP Batman Milletvekili Mehmet Rüştü Tiryaki, Batman Merkez ile Havaalanı çevresinde yapılması planlanan imar planına ilişkin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet ÖZHASEKİ ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir URALOĞLU’na soru önergesi verdi.
Tiryaki, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet ÖZHASEKİ ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir URALOĞLU’na verdiği önergede şu ifadelere yer verdi:
“… TMMOB Şehir Plancıları Odası Diyarbakır Şubesinin hazırladığı raporda; “Plandaki ulaşım bağlantılarının yetersiz ve hatalı olduğu, havalimanı yanı ve çevresinin yapılaşmaya açılmasıyla uçuş trafiği yönünden hayati önem taşıyan uçuş trafiğini etkilemesi muhtemel nesnelerin kontrol altında tutulmasının oldukça zorlaşacağı, kalkış ve inişlerde uçuş güvenliği ile can ve mal güvenliğinin tehlikeye düşeceği” ifadeleri yer almıştır.
Söz konusu imar planı için Bakanlığınızın merkez ve/veya taşra teşkilatlarından uygunluk görüşü alınmış mıdır? Plan, Erişilebilir Ulaşım Stratejisine ve Havaalanları ve Çevresindeki Yapılaşma Kuralları Genelgesine uygun mudur?
- Yol kademelenmesinin, devamlılığının, sürekliliğinin olup olmadığına, yolların birbirini karşılayıp karşılamadığına, bir yere ulaşabilme/erişebilme kolaylığı ve rahatlığına yönelik Bakanlığınızca hangi ölçümlerle ne gibi inceleme ve tespitler yapılmıştır?
- Havalimanı çevresinin yapılaşmaya açılmasının uçuş güvenliği ile can ve mal güvenliği bakımından yarattığı riskler ve bu riskler bakımından alınması öngörülen tedbirler nelerdir?
- Bu ölçekte bir yapılaşmanın havalimanını uzun vadede işlevsiz hale getirmesi durumunda yeni bir havalimanı yapılmasının maliyeti ne olacaktır?”
“…Şehrin temiz su ihtiyacını karşılayan 47 su kuyusundan 44’ünün bulunduğu Batman Çayı ve havzasının imara açılmasının jeolojik olarak geçirimli özellikteki topraklarda sızmalara neden olacağı ve atık suların yeraltı sularına karışmasıyla meydana gelecek kirlenmenin toplum sağlığına, flora-faunaya, geçim kaynaklarına ve ekosisteme olası olumsuz sonuçları bütün bir bölgeyi etkileme riski taşımaktadır.
- 1. Havza bazlı kümülatif çevresel etki değerlendirmeleri hangi kriterlere göre
yapılmaktadır? - Söz konusu imar planı sürdürülebilir sağlıklı bir çevre yaratımı için uygun mudur, bu konuda uygunluk görüşü alınan kurum ve kuruluşlar hangileridir?
- Kentin su ihtiyacının yüzde 95’ini karşılayan bir havzada meydana gelecek olası bir kirlenme durumunda temiz su kaynağına nereden ulaşılacağı, suyun nasıl getirileceği ve bunların maliyet analizi yapılmış mıdır?
- Plan kapsamındaki parsellerin ne kadarlık bir kısmı tarla ve sulu tarla niteliğindedir? Tarım dışı kullanım izni olmayan arazilerin imara açılmasındaki kamu yararı nedir?
- Arazi kullanım kararlarının arazinin niteliğine uygun, eşitlikçi bir bakış açısıyla dengeli dağılımı için Bakanlığınız hangi bilimsel, nesnel ve teknik gerekçeleri ve/veya şartları aramaktadır?”







