Türkiye’de e-ticaret hacmi, 2022’nin ilk altı ayında, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 116 artarak 348 milyar liraya yükseldi. Yine bu dönemde siparişler de yüzde 38 artışla 2.29 milyar adete ulaştı. E-ticaretin, genel ticarete oranı da yüzde 18.5 olarak tespit edildi.
- Kişi başına düşen e-ticaret harcaması, 4 bin 964 lira olurken İstanbul’daki kişi başına harcama ise 9 bin 857 lira oldu.
Ticaret Bakanlığı, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verileriyle bu yılın 6 aylık dönemine ilişkin elektronik ticaret istatistikleri raporunu hazırladı. Rapora göre, ocak-haziran döneminde Türkiye’nin e-ticaret hacmi geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 116 arttı ve 348 milyar lirayı buldu.
Bu yılın ilk yarısında siparişler yüzde 38 artışla 1 milyar 654 milyondan 2 milyar 294 milyon adede yükseldi. Geçen yılın ilk 6 ayında e-ticaretin genel ticarete oranı yüzde 17,6 olurken söz konusu oran bu yılın aynı döneminde yüzde 18,5’e yükseldi.
Türkiye’de kişi başına düşen e-ticaret harcaması, yılın ilk yarısında 18-70 yaş nüfusa oranlandığında 4 bin 964 lira oldu. Aynı dönemde İstanbul’da kişi başına düşen e-ticaret harcaması 9 bin 857 lira, Ankara’da 6 bin 64 lira ve İzmir’de 5 bin 230 lira olarak kayıtlara geçti. Bu illeri, 5 bin 80 lira ile Antalya, 5 bin 8 lira ile Kocaeli izledi.








