Batman Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekipleri, Güney, Kuzey, Doğu ve Batı Çevre Yolları Yeşil Kuşak Projesi kapsamında ağaçlandırma, çimlendirme ve otomatik sulama sistemi çalışmalarını sürdürüyor.
Çalışmalar kapsamında Batman-Kozluk Karayolu üzerinde yaklaşık 5 kilometrelik otomatik sulama altyapısı tamamlanırken, aynı güzergâhta bulunan 1,5 kilometrelik alanda çimlendirme çalışması gerçekleştirildi.
Ekipler, karayolu üzerindeki sağlı sollu refüjlerin yanı sıra TPAO Bulvarı, Demokrasi Bulvarı ve Emek Bulvarı’nda kurulan otomatik sulama sistemlerini de devreye aldı. Böylece yeşil alanların düzenli şekilde sulanması ve bitkilerin yaz döneminde sağlıklı gelişiminin desteklenmesi hedefleniyor.
Öte yandan Hasankeyf Karayolu ile Üniversite yolu güzergâhında otomatik sulama altyapısı çalışmalarının devam ettiği belirtildi. İlkbahar döneminde dikilen ağaç ve bitkilerin yaz sıcaklarından etkilenmemesi amacıyla sulama sistemlerinin kademeli olarak hizmete alındığı ifade edildi.
Batman Belediyesi, çevre yollarında yürütülen yeşil kuşak çalışmalarıyla kent giriş ve çıkışlarının daha yeşil ve düzenli bir görünüme kavuşmasını amaçlıyor.





