Batman’ın Belde Mahallesi’nde, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü önünde bulunan yaklaşık 30 yıllık dut ve çınar ağaçlarının gece saatlerinde kesilmesi, kamuoyunda tepkilere neden oldu. Yıllardır Yeşilevler Minibüs Durağı’na gölge sağlayan ve bölgenin simgeleri arasında gösterilen ağaçların kesilmesi üzerine, Batman Çevre Gönüllüleri Derneği açıklama yaptı.
Dernek Başkanı Hasan Argunağa, belediye ekiplerinin bölgede çalışma başlatmasının ardından yetkililerle görüştüklerini belirterek, kendilerine kavşak düzenlemesi yapılacağı ancak ağaçların ne kesileceği ne de taşınacağı yönünde bilgi verildiğini iddia etti. Argunağa, ayrıca dut ağaçlarının yalnızca budanacağı ve bunun gerekçesinin çevre kirliliğine yönelik vatandaş şikâyetleri olduğu bilgisinin paylaşıldığını söyledi.
Ancak derneğin açıklamasına göre, bu görüşmelerden birkaç gün sonra gece saatlerinde başlatılan çalışma kapsamında dut ve çınar ağaçlarının tamamı kesildi. Dernek, eski ve yeni fotoğrafların yaşanan değişimi açık şekilde ortaya koyduğunu belirtti.
Kesilen ağaçların yalnızca yeşil alan olmadığını vurgulayan Hasan Argunağa, “Bu ağaçlar vatandaşların nefes aldığı, minibüs şoförlerinin gölgesinde dinlendiği ve çocukların meyvelerini topladığı, kentin hafızasında yer etmiş canlı varlıklardı.” ifadelerini kullandı.
Batman Çevre Gönüllüleri Derneği, kentte yeşil alanların her geçen gün azaldığını belirterek, onlarca yıllık ağaçların korunması yerine kesilmesini sürdürülebilir şehircilik anlayışıyla bağdaştırmadıklarını ifade etti. Dernek, doğayla uyumlu kent planlaması yapılması çağrısında bulundu.
Öte yandan, ağaçların kesilmesine ilişkin ilgili kurumlar tarafından şu ana kadar kamuoyuna herhangi bir resmi açıklama yapılmadı.





