Batman’da mobilya sektörünü tek çatı altında toplamayı hedefleyen Batman Mobilya ve Tasarım Merkezi Projesi, Vali Ekrem Canalp başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda değerlendirildi. Batman Çayı kenarında yaklaşık 80 dönümlük alanda kurulması planlanan merkezin, kentin yeni cazibe merkezlerinden biri olması hedefleniyor.
Batman Mobilyacılar Derneği Başkanı Ekrem Aksoy ve dernek yönetim kurulu üyeleri, Vali Canalp’i ziyaret ederek proje hakkında görüş alışverişinde bulundu.
Batman Burada’ya konuşan Dernek Başkanı Aksoy, projenin yalnızca bir mobilya sitesi olmayacağını belirterek, merkezin beyaz eşya, halı, perde, avize ve ev dekorasyon ürünlerini de kapsayan büyük bir yaşam alanı olarak tasarlandığını söyledi.
Aksoy, “Batman’ı Güneydoğu’nun en önemli mobilya merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Vatandaşlar farklı noktalardaki mağazaları gezmek yerine tüm ihtiyaçlarını tek merkezden karşılayabilecek. Bir nevi evlilik AVM’si olacak” dedi.
Projede sosyal donatı alanlarının da yer alacağını ifade eden Aksoy, kafeler, restoranlar, yeşil alanlar, oturma alanları ve çocuklar için mini kreş gibi bölümlerin de planlandığını belirtti.
Merkezin tamamlanmasıyla birlikte yaklaşık 700 ila 800 kişiye istihdam sağlanmasının öngörüldüğünü kaydeden Aksoy, projenin şehir içi trafiğin azaltılmasına ve özellikle bazı bölgelerdeki yüksek kira fiyatlarının dengelenmesine de katkı sunacağını söyledi.
Bölgesel ölçekte hizmet vermeyi amaçladıklarını ifade eden Aksoy, merkezin yalnızca Batman’a değil; Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şırnak, Muş, Bingöl ve Elazığ başta olmak üzere çevre illere de hitap edeceğini dile getirdi.
Aksoy, projenin gerekli tahsis ve resmi prosedürlerin tamamlanmasının ardından kısa sürede yapım aşamasına geçmesini hedeflediklerini belirterek, “Batman’ın marka değerine önemli katkı sağlayacak bir yatırım olacağına inanıyoruz” diye konuştu.





