Batman Çevre Platformu Dönem Sözcüsü Hasan Argunağa, kentte bazı parklarda emeklilere yönelik lokal yapılacağı yönündeki iddialara tepki göstererek, yeşil alanların korunması çağrısında bulundu.
Argunağa yaptığı yazılı açıklamada, emeklilerin toplumun en kıymetli kesimlerinden biri olduğunu belirterek, ekonomik zorluklar altında yaşam mücadelesi veren emeklilerin en çok parklar ve yeşil alanlarda nefes aldığını ifade etti. Bu nedenle emekliler adına yeşil alanların yapılaşmaya açılmasının kabul edilemez olduğunu söyledi.
Kentte 5 ayrı parkta “emeklilere yönelik lokal” adı altında yapılaşma planlandığına dair ciddi duyumlar aldıklarını belirten Argunağa, geçen yıl da benzer iddiaların gündeme geldiğini ancak hayata geçirilmeyeceği düşüncesiyle konuyu kamuoyuna taşımadıklarını dile getirdi.
Parkların amacı dışında kullanılmaması yönünde daha önce kamuoyuna söz verildiğini hatırlatan Argunağa, her yeni yapının daha fazla betonlaşma, daha az ağaç ve daha az oksijen anlamına geldiğini vurguladı. Açıklamada, “Bu doğrudan halk sağlığına müdahaledir.” ifadelerine yer verildi.
Daha önce de parklara tandır, büfe ve muhtar ofisleri gibi yapıların inşa edilmek istendiğini anımsatan Argunağa, bu girişimlere karşı mücadele ettiklerini belirterek, aynı yanlışın bu kez emekliler üzerinden meşrulaştırılmasına izin vermeyeceklerini söyledi.
Yetkililere çağrıda bulunan Hasan Argunağa, parklarda yalnızca temel ihtiyaç olan tuvaletlerin yapılabileceğini, bunun dışında herhangi bir yapılaşmaya izin verilmemesi gerektiğini ifade etti.
Açıklamasının sonunda Batman Valisi’nin daha önce yeşil alanların korunmasına yönelik verdiği sözleri hatırlatan Argunağa, kamuoyuna yansıyan yapılaşma planlarının geri çekilmesini talep ederek şu ifadeleri kullandı:
“Yeşil alanlar lüks değil, yaşamsal bir haktır. Bu hak hiçbir gerekçeyle gasp edilemez.”





