Batman Belediyesi tarafından ek hizmet binasında yapımı tamamlanan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi, düzenlenen törenle hizmete açıldı.
Açılış programına Batman Valisi Ekrem Canalp’in yanı sıra vali yardımcıları, belediye başkan yardımcıları, ilçe kaymakamları, İl Emniyet Müdürü, İl Jandarma Komutanı, kamu kurumlarının temsilcileri, siyasi parti il başkanları ve belediye birim müdürleri katıldı.
Törende konuşan Vali Ekrem Canalp, merkezin Batman’ın ulaşım altyapısının daha etkin yönetilmesi amacıyla hayata geçirilen önemli projelerden biri olduğunu belirtti. Kentte çevre yolları, yeni bulvarlar ve ulaşım projelerinin eş zamanlı olarak sürdürüldüğünü ifade eden Canalp, akıllı ulaşım sistemlerinin de bu çalışmaların önemli bir parçasını oluşturduğunu söyledi.
Merkez kapsamında kent genelindeki 37 sinyalize kavşağın akıllı ulaşım sistemiyle yönetileceği, yaklaşık 38 bin 500 metrelik fiber optik altyapı sayesinde trafik yoğunluğunun anlık olarak izleneceği bildirildi. Sistemin, trafik akışını yapay zekâ destekli analizlerle optimize ederek sinyal sürelerini otomatik şekilde düzenleyeceği ifade edildi.
Ayrıca sistemin; ambulans, itfaiye, polis ve jandarma gibi acil müdahale araçlarına öncelik tanıyacak şekilde çalışacağı, böylece olaylara daha hızlı müdahale edilmesinin hedeflendiği belirtildi.
Programda paylaşılan verilere göre, pilot uygulamanın gerçekleştirildiği Emniyet Kavşağı’nda günlük 65 binin üzerinde aracın geçiş yaptığı, sistem sayesinde kavşakta yüzde 25 performans artışı sağlandığı, günlük 649 litre yakıt tasarrufu elde edildiği ve 1.107 kilogram karbon salımının önüne geçildiği ifade edildi. Araç başına ortalama 17 saniyelik zaman tasarrufu sağlandığı da aktarıldı.
Açılış töreninin ardından Vali Canalp ve beraberindeki heyet, Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi’nde incelemelerde bulunarak yetkililerden sistemin işleyişi hakkında bilgi aldı.





