Ofis çalışanlarının daha fazla hata yaptığı saatler belli oldu

featured

ABD’li araştırmacılar, ofis çalışanlarının en verimli olduğu saatleri inceledi ve ortaya çeşitli saatlerde yapılan hatalar çıktı. İki yıl boyunca yaklaşık 800 kişiyi gözlemleyen bilim insanları, öğleden sonra üretkenliğin düştüğünü ve hata yapma oranının arttığını belirledi. Özellikle cuma günleri aynı saatlerde, bilgisayar kullanımının etkinliğinde azalma ve yazım hatalarında artışlar dikkat çekti.

Texas A&M Üniversitesi epidemiyoloji bölümünden Taehyun Roh, “Çalışanların tamamladığı görev sayısının pazartesiden çarşambaya kadar istikrarlı biçimde arttığı, perşembe ve cuma günleriyse azaldığı görülen önceki çalışmalarla tutarlı bulgular elde ettik” dedi.

İş yerinde verimliliğin artırılması için çalışanlara ‘esneklik tanınması gerektiğini’ bildiren araştırmacılar, makalelerinde şu ifadelere verdi: “Hibrit çalışma veya haftada 4 gün çalışma gibi esnek düzenlemeler, uzun bir iş haftasının olumsuz etkilerini hafifletebilir ve çalışanların verimliliğiyle refahını artırabilir. Örneğin işverenler, çalışanların cuma günleri evden çalışmasına veya tamamen izin yapmalarına izin vermeye daha açık olabilir.”

Yorumlar kapalı.

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Batman Burada ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!