Vali Canalp, basın mensuplarını kahvaltıda ağırladı

featured

Batman valisi Ekrem Canalp, Batman’da görev yapan yerel ve ulusal basın temsilcilerini düzenlenen kahvaltıda ağırlayarak, yaşanan sel felaketi sonrası yapılan çalışmalar hakkında açıklamalarda bulundu.

Programda Vali Canalp, 19 Kasım Pazar gecesi Batman’da yaşanan sel felaketi ile ilgili yürütülen çalışmalar, selden etkilenen vatandaşlara yapılan yardımların yanı sıra eğitim, sanayi ve turizm alanında yürütülen hizmetler ile Batman Belediyesi tarafından yürütülen altyapı, üstyapı ve yatırımlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Yaşanan sel felaketi sonra yapılan çalışmaları değerlendiren Vali Canalp, “Vatandaşlarımızdan toplam 24 bin ihbar geldi, bu ihbarlardan 6 bin 586 tanesi vaka olarak kayıtlarımıza geçti. Biz bu afete 2 bin 18 personel ve 337 araç müdahale ettik. 142 vatandaşımızı seldeki afete kurtardık, 4 vatandaşımız vefat etti. Hasar tespit ile ilgili üç şeyi sizinle paylaşmak isterim. Bunlardan bir tanesi binalarda oluşan hasar, ikincisi eşya hasarı ve üçüncüsü de tarımsal zararlarla ilgili.

Bina hasarı söz konusu olduğu zaman 1118 binamızda toplamda da 3 bin 120 bağımsız bölümümüzde tarama yapıldı. Bunların içerisinde 899 bin ve 286 bağımsız bölümde herhangi bir hasar tespit edilmedi. 202 bin ve 402 bağımsız bölümde ise hafif hasar tespit edildi. Bu hasar daha çok sel suyunun evlerin içerisinde yaratmış olduğu hasar olarak tespit edildi. Bunun dışında 8 binada 19 bağımsız bölümde ağır hasar meydana geldi, yıkık olarak da 9 bina, 2’si konut ve 7‘si de depo olmak üzere yapımız bulunmaktadır. Eşya zararlarına geldiğimiz zaman, bizim 1338 evimizde eşya zararları tespit edildi. Şu ana kadar yapmış olduğumuz incelemeler neticesinde de 36 milyon liralık bir eşya zararı söz konusudur. 293 iş yerinde de zarar meydana gelmiştir. Buralardaki zarar miktarı da 112 milyon liradır. Araç zararı olarak da 93 aracımızda zarar meydana geldi. Bunun karşılığı da 10 milyon liradır. Toplam belirlenen zarar tutarımız da 158 milyon liradır.  Tarımsal zararlarla ilgili de 106 dönüm ekili alanda zarar meydana geldi.  Toplamda 61 küçük ve büyük başa hayvan telef oldu. 323 ton da hayvan yemi zayi olmuş durumdadır.  Afet ile ilgili yapmış olduğumuz çalışmalarda Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafında 1690 hane ziyaret edildi ve 518 haneye 14 milyon 500 lira olmak üzere Sosyal Ekonomik Destek sağlandı. Aynı şekilde 284 hanedeki 1351 bir kişiye de psiko-sosyal   destek hizmeti verildi. Afet meydana geldikten sonra 26 hanedeki 210 vatandaşımıza ortaöğretim öğrenci yurdunda barınma hizmeti verdik. Bunlardan 7 hane evlerine geri dönmüş durumdadır. Diğerleri de en kısa zamanda evlerine dönmüş olacaklar. Afetin birinci gününden itibaren, sıcak yemek ve kahvaltı hizmeti vermeye başladık. Toplam vermiş olduğumuz öğle, akşam yemeği üç çeşit olmak üzere 131 bin porsiyondur. Kahvaltı yardımı olarak da yaklaşık 40 bin porsiyonluk kahvaltı hizmetimizi de vatandaşlarımızın emrine verdik. 5890 adet gıda kolisi dağıttık ve 6 bin vatandaşımızı da giyim yardımından istifade ettirdik. 4308 Hijyen Kiti ve 4100 battaniye dağıttık. Vatandaşlarımıza 219 ton da yakacak dağıttık. Hem AFAD’tan gönderilen ödenekten 13 milyon lira kullandık.  Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’ndan nakdi yardım olarak 1737 haneye toplamda 12 milyon liralık yardım yaptık. Ticari yerler ve diğer alanlarla ilgili gelecek ödenekler peyderpey dağıtılacak.

Saha çalışmaları ile ilgili 17 mahallede temizliğini yaptığımız hane sayısı 346 hanedir. Toplam 508 cadde ve sokakta çamurda temizleme faaliyeti yaptık. Bunların uzunluğu da 19 bin 120 metredir. 1150 metre dere yatağında da temizlik çalışması yapıldı. Müdahalede bulunduğumuz kanalizasyon 45 bin 489 metredir. Müdahale   edilen toplam hane sayısı da 4 bin 420’dir. Yedi okul ve yemekhanede temizlik çalışması yapıldı ve 2 bin 375 kanalizasyon bacasının temizliği yapıldı. 230 su patlağına müdahale edildi. 930 adet evimizin bodrum katı ve hanesi çamurdan temizlendi. Taşınan toplam balçık miktarı 8 bin 591 metre küptür.  315 hanemizde ilaçlama yaptık. Hasarlı yapılara ulaşım için 1700 metre stabilize yol yaptık ve 25 bin metre küp de stabilize malzeme serimi gerçekleştirdik. Bu afete mesai mefhumu gözetmeksizin gecesini gündüzüne katarak, canla ve başla Batman ve Batmanlılar için çalışan bütün personelimize teşekkür ediyorum. Emeği geçen bütün arkadaşlarımıza içtenlikle teşekkür ediyorum. Bir tarafından Sivas’a, diğer tarafından Urfa’dan, Mardin’den, Van’dan, Diyarbakır’dan ve Siirt’ten afetin ilk gününden itibaren bizim yardım taleplerimize cevap vererek, personel ve makine desteği sunan diğer vilayetlerimize ve belediyelerimize de teşekkür ediyorum. Beş gün içerisinde bu kadar kapsamlı afet ile ilgili tüm işleri bitirdik. Gece gündüz demeden çalışmaları etkin bir şekilde yürüttük ve yönettik” diye konuştu.

Yorumlar kapalı.

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Batman Burada ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!