Batman’da özel bir Bakım Merkezinde yaşandığı iddia edilen korkunç olaylar Batman’ın gündemini meşgul etmeye devam ediyor. Dün bir araya gelen kadınlar, dosyada ihmaller zinciri olduğunu iddia ederek, soruşturmanın kurum sahipleri ve yöneticilerine kadar uzandığını söyledi.
Özgür Kadın Hareketi (TJA), Batman’da faaliyet yürüten bir Bakım Merkezi’nde yaşandığı belirtilen iddialara karşı Batman Adliyesi önünde başlattığını nöbet eylemini sürdürdü. Eyleme, siyasi parti ve sivil toplum örgütü temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda kişi katıldı.
“Tacize, tecavüze ve her türlü şiddete karşı yürüyoruz” pankartının açıldığı eylemde konuşan Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Batman İl Eşbaşkanı Semra Güneş, öncesinden yapılan ihbarlara rağmen denetimin yapılmadığını ve şikâyetlerin dikkate alınmadığını savundu.
Semra Güneş, “Bugün burada yalnızca bir bakım merkezinde yaşanan vahşeti teşhir etmek ve kınamak için değil; sorumluların hesap vermesi, gerçeklerin açığa çıkarılması ve bu suçları koruyan mekanizmaların teşhir edilmesi için bir araya geldik. Batman Özel Şifa Bakım Merkezi’nde ortaya çıkanlar, toplumun vicdanını derinden yaralamıştır. Kamuoyuna yansıyan iddialar ve belgeler, korunmaya muhtaç yaşlıların, kadınların ve bakım altındaki bireylerin istismara, işkenceye ve ölüme maruz bırakıldığını göstermektedir. Bu tablo, hiçbir vicdanın kabul edebileceği bir tablo değildir” dedi.
‘NEDEN DENETİM GERÇEKLEŞTİRİLMEDİ’
Semra Güneş, konuşmanın devamında, “Bu suça sessiz kalanlar kimlerdir? Bu kurumları denetlemekle yükümlü olan bakanlıklar, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri neredeydi” diye sorarak, olaydan aylar öncesinde yapılan ihbarlara rağmen neden denetimlerin yapılmadığını sordu.
‘DOSYANIN UCU KURUM SAHİPLERİNE KADAR UZANMAKTA’
Ardından söz alan DEM Parti Milletvekili Zeynep Oduncu da “Öncelikle bu olayı sümen altı etmeyen, kamuoyuna taşıyan Özgür Basın’ın tüm emekçilerine teşekkür ediyorum. Çünkü eğer bugün bu yaşananlar kamuoyuna yansımamış olsaydı, aylar öncesinde başlatılan soruşturma belki de unutturulacak, dosya kapatılacaktı. Çünkü bu dosyanın ucu, kurumlarda yer alan ve iktidarla ilişkili kişi ve yapılara, kurum sahiplerine ve yöneticilerine kadar uzanmaktadır” dedi.
Dosyada anılan kişilerin böylesi bir yapı içinde korunuyor olmasını, yaşananların üzerinin örtülmek istenmesinin nedeni olarak gören Zeynep Oduncu, “Biz bunu günlerdir söylüyoruz, söylemeye de devam edeceğiz. Çünkü gerçekler açığa çıkana kadar sözümüzü söylemekten vazgeçmeyeceğiz. Suçlar sistemli sessizlikle görünmez kılındı. Burada yaşananlar yalnızca bir ihmal değil; vicdani, ahlaki ve insani açıdan kabul edilemez bir tablodur” diye konuştu.
‘VAHŞETİ KABUL ETMİYORUZ’
Valiliğin yaptığı açıklamanın da sorgulanması gerektiğini aktaran Zeynep Oduncu, “Bu açıklama ne vicdana ne de toplumsal sorumluluğa uygundur. Yaşanan onca ağır iddia, birkaç cümleyle geçiştirilmiş ‘Operasyon yapıldı, sorumlular hakkında işlem başlatıldı’ denilerek kamuoyunun vicdanı yatıştırılmak istenmiştir. Oysa ortada duygudan, merhametten ve sorumluluk duygusundan yoksun bir yaklaşım vardır” ifadelerini kullandı.





